Actueel in Borsele

Denk mee met D66 Borsele

Een nieuwe burgemeester voor gemeente Borsele; een bruggenbouwer of daadkrachtig bestuurder?

“D66 Borsele wil de inwoners van de gemeente Borsele invloed geven op de keuze van de nieuwe burgemeester. Zittend burgemeester Jaap Gelok neemt eind april 2017 afscheid en de vertrouwenscommissie gaat nog voor 1 januari a.s. aan de slag om een profielschets voor zijn opvolger op te stellen. D66 Borsele wil hiervoor op korte termijn een enquête houden onder de Borselse bevolking. Zo kan de bevolking toch meedenken over wie de nieuwe burgemeester wordt.

Als democratische partij is D66 voorstander van een gekozen burgemeester. In Nederland worden burgemeesters nog steeds benoemd. D66 Borsele neemt nu het initiatief om de inwoners via een enquête te betrekken in een profielschets van de nieuwe burgemeester. De uitkomst van de enquête wil D66-fractievoorzitter Levien de Putter gebruiken in de profielschets. In een enquête vraagt D66 Borsele aan welke eigenschappen een nieuwe burgemeester zou moeten voldoen.

Een nieuwe burgervader of moeder voor gemeente Borsele, een daadkrachtige bestuurder of een bruggenbouwer? Denk mee over het nieuwe profiel voor onze burgemeester, vul de enquête in!

Inwoners van Borsele kunnen tot 28 december a.s. de enquête invullen door op deze link te klikken:

De enquête is ook in te vullen via D66Borsele facebook pagina. Schriftelijk invullen kan ook. Dan graag even een telefoontje of mailtje aan Levien de Putter, fractievoorzitter D66 Borsele – GSM 06 5369 5023 – E-mail  LMdeputter@borsele.nl. Hij zorgt dan voor een papieren exemplaar in uw brievenbus.

Laatst gewijzigd op 11 januari 2017